Thursday 16 October 2014

Salam Jumaat ..Hari ni saya start blogging!

Hari ni saya ingin share pengalaman saya  semasa kursus di Paris last year...


Pengalaman semasa visit grand masjid of paris..macamm biasa naik metro train.

exit je train station , tak tau nak ikut arah mana..cuak juga ... tiba2 nampak satu old couple untie bertudung n uncle berketayap..bg salam...then tanya mosque mana..x faham..ku buat gaya takbir..depa faham n tjk jln...the moment masuk masjid..ada taman yg cantik n tenang di tgh2 ,kanan ruang solat 4 men..kiri 4 women..uncle soh ikut wife dia utk ambik wuduk...(dia buat gaya lap tgn n muka)...
masuk je ruang solat.ada dlm 10 org untie...saya pun gi tiap2 untie..salam n cium tgn depa..( adat melayu hormat org tua..hehe)...

salah sorg tanya china? aku geleng..indonesia..saya ckp malaysia...saya ingatkan ada telekung solat tp x...terkujat2 frust..sekali untie2 tu perasan...tanya nape(bahasa perancis ye..)saya tjk gaya telekung labuh..dia terus buka selendang dia balut badan ku..untie lg 1 buka selendang dia balut jd kain..untie lg 1 bg stokin...SUBHANALLAH...RASA KERDIL SGT TIME TU...NANGIS SAYA MASA BERDOA..TQ ALLAH SBB PERMUDAHKAN SEGALANYE DR AWAL...

No comments:

Post a Comment